Fietsstraat op de Lambertmontlaan

Brussel Mobiliteit heeft haar plannen klaar voor de inrichting van een fietsstraat op de Lambermontlaan, van de Van Praetbrug tot het Meiserplein. Als de gemeente Schaarbeek akkoord gaat, kan de fietsstraat er al dit najaar komen. Dat heeft minister Pascal Smet (sp.a) geantwoord op een vraag van Brussels parlementslid Hannelore Goeman (sp.a).

In afwachting van de volledige herinrichting van de Lambertmontlaan, heeft Pascal Smet (sp.a) een voorstel uitgewerkt om één van de ventwegen met enkele eenvoudige ingrepen om te vormen tot een fietsstraat.  Maar uit eerdere ervaringen met de Louisalaan blijkt dat een fietsstraat alleen zin heeft als er minder doorgaand verkeer is. Brussel Mobiliteit heeft al verschillende mogelijkheden voorgelegd aan de gemeente om het doorgaand verkeer te beperken. Het is nu aan de gemeente om die goed te keuren.

Brussels parlementslid en Schaarbekenaar Hannelore Goeman (sp.a), zelf een fervent fietser, vraagt dat de gemeente Schaarbeek dat zo snel mogelijk doet:

“Schaarbeek komt de laatste tijd niet bepaald positief in het nieuws qua verkeersveiligheid. Vaak zijn fietsers het slachtoffer. Dat is niet toevallig: er moet veel meer ruimte en aandacht komen voor fietsers in Schaarbeek. Een fietsstraat op de Lambertmontlaan zou een goed begin zijn.”

Contacteer ons
Hannelore Goeman Brussels volksvertegenwoordiger en 2de op de Schaarbeekse PS-sp.a lijst, sp.a fractie BHG – RVG
Over sp.a fractie Brussels Parlement

sp.a fractie Brussels Parlement