Hannelore Goeman volgt Elke Roex op in het Brussels parlement

Vrijdag 27 mei 2016 — Vandaag heeft Hannelore Goeman de eed afgelegd als nieuw Brussels parlementslid voor sp.a. Ze volgt Elke Roex op, die ervoor kiest zich voluit te concentreren op haar schepenambt in Anderlecht. Hannelore is bijzonder blij dat ze de kans krijgt om mee na te denken over de toekomst van Brussel. Ze wil zich vooral engageren voor alle Brusselaars die minder makkelijk gehoord worden in het halfrond, met een specifieke aandacht voor de Brusselse jeugd.

Hannelore is al langer actief bij sp.a Brussel, onder andere als fractie- en partijsecretaris. Ze is verheugd de partij nu ook voor de schermen te mogen vertegenwoordigen:

Het nieuws dat Elke zou stoppen als parlementslid, kwam als een totale verrassing, maar ik ben natuurlijk bijzonder blij én dankbaar haar op te volgen. Ik krijg  hiermee een fantastische kans om mee te bouwen aan de toekomst van onze stad. Ik ga mijn uiterste best doen om een waardige opvolger te zijn van Elke en wil mij 100% engageren.”

Hannelore neemt de commissies werk en economie in het Brussels Hoofdstedelijk Parlement (BHP), sociale zaken in de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie (GGC) en welzijn in de Raad van de Vlaamse Gemeenschapscommissie (RVG) over van haar voorganger. Ze wordt meteen ook fractieleidster in de RVG. Daarmee krijgt ze vooral sociale thema’s op haar bord en ook dat stemt haar bijzonder tevreden: “Ik heb destijds gekozen mij te engageren vanuit een verontwaardiging over de ongelijkheid in onze stad én vanuit een liefde voor Brussel. In deze commissies kan ik de stem vertegenwoordigen van Brusselaars, zeker jongeren, wiens talent nu té vaak verspild wordt.”

Hannelore is van plan om zich nu eerst in te werken in haar dossiers en veel op het terrein te komen. Ze wil luisteren naar wat Brusselaars bezighoudt:  “Brussel geeft mij energie. Ik hou van deze stad omdat ze mij blijft verrassen: achter elke hoek diverse mensen met nieuwe dromen en plannen. Ik wil werk maken van een stad waar jongeren alle kansen krijgen om hun potentieel te ontdekken en ontwikkelen. Want investeren in de jeugd loont.”

Hannelore Goeman

Brussels parlementslid