Persuitnodiging: pesten, wat doe je er aan?

Donderdag 10 maart 2016 — Nu zaterdag 12 maart organiseert Fouad Ahidar (sp.a) een lezing  rond pesten. Experts Gie Deboutte (Nl) en Benoît Galand  geven uitleg aan ouders, medeleerlingen, pedagogen, leerkrachten en iedereen die ooit met pesten geconfronteerd werd. Je krijgt er tips over hoe om te gaan met pesten, wat je ertegen kan doen en hoe je kinderen die gepest worden kan helpen.

Gie Deboutte (Nl) is als wetenschappelijk medewerker verbonden aan de UAntwerpen en de UC Leuven-Limburg. Met de vzw Leefsleutels ondersteunt hij scholen in hun acties tegen pesten. Zijn boek ‘Leven met een pestverleden’ bundelt verhalen van mensen die gepest zijn, maar ook van pesters.

Benoît Galand (Fr) is doctor in de psychologie en professor pedagogie aan de Katholieke universiteit van Louvain La Neuve. Hij onderzoekt sinds 2010 hoe het schoolklimaat een effect heeft op het welbevinden en het gedrag van de leerlingen.

U bent van harte uitgenodigd om de lezing bij te wonen.

Wanneer: 12 maart 11u-13u
Waar: Brussels Parlement, Lombardstraat 69, 1000 Brussel