Ontmoeting met ondernemers uit de diversiteit

Dinsdag 13 maart 2018 — Eerste Ondervoorzitter van het Brussels Parlement en sp.a parlementslid Fouad Ahidar nodigt u nu woensdag 14 maart uit in het Brussels Parlement voor een event rond het thema : "wat zijn de moeilijkheden die ondernemers van buitenlandse origine elke dag ondervinden?"

Wat zijn de dagelijkse moeilijkheden van Brusselse ondernemers ? Wat doet het Brussels gewest om de ondernemers te helpen? Voelen ondernemers zich genoeg gesteund ?

Dit en nog heel veel andere vragen komen aan bod nu woensdag 14 maart tijdens een event over buitenlands ondernemerschap in Brussel. Het debat heeft plaats in het halfrond in aanwezigheid van Actiris en 50 ondernemers.

Fouad Ahidar (sp.a) : Elke dag ontmoet ik zelfstandigen die me vertellen hoe het is om een eigen zaak te hebben als je van buitenlandse origine bent.  Ze stellen mij vragen, ze vertellen hun problemen, ze weten niet waar ze terecht kunnen voor hulp. Daarom organiseer ik deze bijeenkomst in het Brussels Parlement. Het is de bedoeling om een antwoord te bieden op zoveel mogelijk vragen en om naar de mensen te luisteren.»

De aanslagen van 22 maart  – volgende week is dat al twee jaar geleden – hebben dramatische gevolgen gehad voor een aantal handelaars. Er kwamen minder toeristen naar Brussel. Maar ook een aantal grote openbare werken heeft het de handelaars niet gemakkelijk gemaakt. Fouad Ahidar wil naar de ondernemers luisteren en bekijken hoe ze geholpen kunnen worden.

Fouad Ahidar Eerste ondervoorzitter Brussels Parlement en volksvertegenwoordiger sp.a, sp.a fractie BHG – RVG